Jag klarade det!

Ja tamefan att jag klarade det! En Svensk Klassiker. När jag kom i mål på Vasaloppet var det inte långt till tårarna, det kändes helt otroligt att jag hade klarat av alla momenten och att jag var klar. Känslan var ny. Det har varit ett slit, hela vägen mot alla momenten har varit ett slit, ibland har jag halvt och halvt gett upp, tappat motivationen. Jag har fått stanna upp och reflekterat och på så vis har jag lärt mig massvis. Jag har lärt mig om mig själv, vad jag kan och hur jag reagerar, jag har visat mig själv att jag har styrkan att ge mig själv motivation när allt säger emot. Det har jag nytta av. Många gånger när folk varit rent ut sagt dum i huvudet och irriterat mig till tusen så har jag tänkt," äh jag klarade av Vätternrundan, kom an bara. Mig tar du inte kål på så lätt". 
Jag har blivit starkare, fått bättre kondition, lärt mig om kost, om olika sporter och om teknik. Jag har varit med om saker jag inte skulle varit med om annars. 

Nu har jag siktet inställt på ett framgångsrikt träningsår med ännu en klassiker och övriga lopp. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande