Resan till Lofoten. Del 1.



Jag har semester! Eller inte riktigt semester men jag är ledig iallafall. Jobbet på Addera är slut för stunden, jobbade sista dagen 11 augusti, och förhoppningsvis ringer dom från skolan i Umeå på måndag och vill att jag börjar (står som 2.a reserv till fysioterapeutprogrammet) .
Dagarna har gått fort som satan! På kvällen den 11.e åkte jag, Kim, Mårten och pappa till stugan i Transtrand och dagen efter körde alla utom pappa cykelvasan öppet spår, så otroligt, jäkla, in i helvete roligt! Jag bara älskar´t! Kom i mål på tiden 4.32.19 tror jag, och med det ca en halvtimme snabbare än förra året. Fick riktigt ont i ryggen men det var inte så konstigt med tanke på min halvdanna cykelträning.. :p Men jag vill verkligen få till mer mtb-träning!

På lördagen hejade vi på Mats, Kjell och Petra som körde "riktiga" cykelvasan. Nästa dag sprang vi på fjället, Mårten tog en sväng på 17km och jag och Kim sprang 11km. Roligt, men jobbigt! Jag är fortfarande bra otränad. 
På eftermiddagen städade vi ur stugan och drog hem.
Måndagen spenderade jag med att klippa gräs på Ol Sims och packa inför resan till Lofoten och på tisdagen for vi.
Ca 15 timmars resande tog det för att komma fram till Lofoten. Vi åkte upp till Arjeplog ( bilderna är därifrån) , tältade där och fortsatte på onsdagen till Bodön, tror jag det hette, och tog därifrån färjan till Lofoten. 
Natten i Arjeplog frös jag som en galning och köpte mig därför en sovsäck till i Bodön och sov sen med två sovsäckar på nätterna.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande