Vinter?

Åkte skidor helgen som var, riktigt härligt att få komma ut i naturen och andas, känna hur kroppen arbetar och få hela kroppen syresatt med skogsluft! För mig finns det nästan ingen bättre känsla än den jag får när jag åker skidor i vackert vinterlandskap. Det är lycka!
Men nu verkar det som om snön kommer försvinna, varmgrader och regn, hoppas att den får ligga kvar! 


















I lördags var jag och Kim på träning för fysio outdoor på Lidingö, fick med oss lite tips så nu är det bara att traggla och jobba på, viktigt dock att repetera, men det gör jag hela tiden när jag åker i stort sett, något jag har med mig sen ridningen. I ridningen är det superviktigt att ha koll på vad kroppen gör och om man är spänd någonstans, dock får man ganska bra kvitto på det från hästen, gör man "fel" gör hästen fel. Hästen gör precis vad man ber den om, enkelt. Men i skidåkning är det värre, där måste man liksom känna efter och försöka gissa sig till vad man gör fel ungefär, speciellt när man inte åker för tränare. Funderar dock på att börja med det, vet dock inte riktigt hur jag ska lösa det då jag bor vartannat i Ljusdal och vartannat i Uppsala. 

Jag har lidit av spänningshuvudvärk i flera år och har först nu hört av mig till en fysioterapeut, hoppas han eller hon har en lösning åt mig. I fredags hade jag så ont att jag spydde, det händer ibland, men oftast har jag helt enkelt bara ont. Jag försöker stretcha men det hjälper inte, ibland får jag till och med ondare. Dock vet jag att stretchning är något som behöver göras med jämna mellanrum och ofta, men jag får se vad fysioterapeuten säger. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande