Pengarna rullar.. åt fel håll..

Idag blev det ca 28-29km skidåkning i Harsa. Kroppen var inte med kändes det som och när jag hade åkt ungefär 7-8km så tänkte jag att det får räcka med 20km idag, planen från början var 30-40km, men så åkte jag myrslingan och lätta femton vilket blev enligt min GPS ca 19km så tyckte jag att det vore trist att åka hem redan så jag fortsatte med lätta milen och kom i "mål" på tiden 2:22:02 och sträckan var exakt 28.76. Det kanske var dumt att pressa på fast kroppen egentligen inte var med, men jag körde relativt lugnt ändå tyckte jag. I uppförsbackarna var det som att det bara tog stopp, det gick inte att pressa kroppen liksom, jag tålde det inte och ändå låg pulsen bara kring 174.. den var ju inte i taket.. Kanske att förkylningen sitter i, jag vet inte men det var iallafall otroligt skönt bara att få komma ut! Det var faktiskt min längsta sträcka för säsongen hittills :)

Annars idag så har jag pluggat, inte alls så mycket som jag behövde men en del iallafall, det går ganska bra ändå, jag har även lämnat in telefonen på lagning eftersom jag lyckades tappa den i golvet igårkväll.. skitjävlaockså.. lagningen skulle kosta 2000:- KUL! J-ävlar. Men vad ska man göra.. det är bara att betala och se glad ut.



Jag börjar bli klar med julklapparna också och det känns skönt, känns som att det blir bra klappar från mig iår trots knaperhet med pengar. Beställde dock en dyr klapp till mig själv ikväll, ett par CCL Alpina pjäxor, jag måste ha dom eftersom jag förfryser fötterna om jag ska åka med min ECL i lägre grader än -5 eller om jag ska på långtur i fjällen. Dock fick jag ett ganska bra pris på XXL.
Jag som höll budgeten den här månaden så himla bra och så blev det såhär.. Det blir till att ta det lugnt med utgifterna och jobba på hårt framåt här nu, vill inte behöva ta mer av bufferten..

Det är suuuperfint här i Ljusdal nu, snö och 17-. I Harsa var det bara 5-.
Tyvärr blev det inga bilder idag eftersom det blev som det blev med mobilen, och eftersom lagningen kommer kosta 2000:- så dröjer det ännu längre innan jag har råd med någon "riktig" kamera.
Men allt ordnar sig :)

Klockan är nu snart två på natten och jag ska nog försöka mig på att sova igen, ha det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande