Senaste tiden, plugg, ångest och mtb


Godmorgon!
Lördag morgon, klockan är snart tio och jag har hunnit med att fått mina tänder godkända för användning hos tandläkaren och gjort kaffe :) Just nu pluggar jag och dricker första koppen, snart ska jag dra till Storhaga för att mata djuren på dagis där. 

Igår hade jag sådan ångest så jag fick till och med ont i magen, något jag inte haft på länge. Men en mtb tur med min bror och hans kära Annelie på skidstadion underlättade. Jag har verkligen lätt att få ångest, blir nervös för lätt. Undrar om det har någon fördel också? Jag är ju väldigt snabb och grejar lätt och enkelt ihop saker, kanske är det så. Jag tänker som fullblodshästar, dom har ju nerverna utanpå i princip, hoppar två meter för allt, inte en lugn stund, men dom är ju sjukt snabba på tävlingsbanan. Ingen vidare fördel, vad vinner man på att vara snabb egentligen? Skulle gissa att det är bäst att vara både snabb och noggran. Aja, nog flum från min sida. 

 Annelie i full fart
 Mårten

 snodde åt mig Kims cykel så Annelie fick låna min, inget fel på den heller

 Safety first
Den här boken är säkert bra, om man är lite duktigare på engelska än vad jag är, och har lite bättre fokus. Mitt fokus är inte speciellt bra, inte alls, det är något som försvårar mina studier enormt! Men iallafall så har jag jobbat med frågor om leder i kroppen, har säkert lärt mig en hel del men just nu har jag bara träningsvärk i huvudet, kanske att jag förstår ikväll hur mycket jag lärt mig. Jag är fanemig duktig, men känner mig mest värdelös, får jobba extremt hårt just nu för att förstå och hinna med. Jag är nog ingen stor akademiker, mer praktisk, men det man inte redan är bra på, det får man bli bättre på.


 Känner mig töntig, men vill bara visa min nya snygga mtb tröja :)
 Tända ljus och nötter med choklad, givetvis går det bättre att plugga då!

Detta är jag stolt över! Förra helgen jobbade jag med att göra iordning allt efter att dom satt in bergvärme på Ol Sims i Storhaga, dom hade rivit upp plattor och det låg lera och stora stenar lite överallt. Efter mycket om och men med att rikta plattor och jämna till marken fick jag det någorlunda snyggt, pappa kom med traktorn och hjälpte mig med stenarna och om någon månad slänger jag på lite matjord här på sidan om plattorna och sår lite nytt gräs.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande