Kvalvika, Haukland o Unstad

Lofoten levererar bra vandring , klättring och utsikter :)
Idag har vi dock haft regn men igår var vi ut till Kvalvika, riktigt fin tur, ganska lätt med ett svårare parti längs med havet. Vi gick upp på Ryten, jag var dock inte riktigt längst upp, min höjdrädsla satte stopp men de andra var upp och fick bra bilder.  Jag tror hela turen tog ungefär fem timmar, från Marka till Kvalvika och till Torsfjord.  Mårten och Kim tog en varsin slinga tillbaka för att få till lite löpträning medan jag och Annelie lunkade på själva.
























































Senare på kvällen åkte vi till Hauklandbeach där jag och Kim cyklade runt och Mårten och Annelie sprang. Ganska trött i kroppen men ändå skönt att cykla ca 8 lätta km, fast den värsta biten nerför berget gick jag med cykeln. Annars var det lätt grusväg runt.

Vi avslutade dagen på Unstad -stranden, där det ska gå att surfa. Vi fick se en otroligt fin solnedgång och grillade lax. Imorse när vi vaknade var det tyvärr inte alls samma fina väder som igår, det regnade och blåste så idag har vi mest bara gått runt i Svolvaer, ätit pizza och fikat gott.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande