Pluggvecka hemma på Åsen



Imorse såg det ut såhär här på Åsen i Järvsö. Riktigt fint!

Den här veckan är det PM skrivning för fullt, det slutgiltiga ska vara klart senast fredag och det tar mer energi än vad jag först trodde det skulle göra..
Men idag har vi väntat på feedback från handledaren så då har jag passat på att plugga anatomi och massa annat inför praktiken som börjar på måndag


Min pluggutsikt är inte den sämsta..





Ute vid carporten i förrådet har vi gjort iordning en liten "pain cave", där har vi trainer, ringar, hantlar, medicinboll o lite annat smått och gott. Vi har som plan att få dit lite mer vikter, eventuellt en bänk och mycket gärna en skierg :)
Eftersom det fortfarande gör ganska ont att åka rullskidor, själva stakningen går bra men att stå och bromsa är lite av ett helvete, och löpning inte alls funkar, så har konditionsträningen blivit förpassad till trainern. Jag är glad att jag iallafall kan cykla. 

Frasse verkar trivas riktigt bra med att vi flyttat in "hos honom". Han är nog den lataste katt jag träffat, han sover sig helst igenom dagarna, men vem kan klandra honom egentligen..? Jag hade förmodligen gjort samma sak :p
Eftersom jag suttit och pluggat ungefär precis hela dagarna förutom något cykelpass här och där så kände jag att jag behövde göra något annat i rörelseform så det fick bli en rask promenad upp på berget idag. Förut har jag inte kunnat gå varken långt eller raskt, men idag kunde jag faktiskt öka takten. Det går helt okej uppåt, men nerför, när jag behöver extendera i rygg då kan det bitvis göra jävligt ont.. Men det ska väl bara bli bättre förhoppningsvis. Jag kände mig iallafall mycket rörligare efter promenaden.




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande