Höstträning

 Ja då har det gått ungefär 2 veckor igen. Förra veckan blev en bra träningsvecka med ca 11 timmar in på kontot medan den här veckan blev lite sämre med ca 5 timmar.. I söndags tog jag och Kim en långtur i helsingeskogarna, en fin runda men den hade varit ännu bättre om vi tagit vätska med oss.. blev lite väl törstiga.. Förra veckan blev det en del timmar på trainern och den här veckan har det inte alls blivit mycket trainer.. Men det blev ett intervallpass med järvsö trail camp, ett intervallpass på trainern, ett lugnt milpass löpning i mörkret och idag en härlig 16km runda i det otroligt härliga vädret. Det var riktigt skönt att äntligen få lite sol. Det är lyxigt att kunna sticka ut och springa och känna att det är lätt och man bara kan njuta av att få röra på sig. Så var det verkligen inte för mig förut. Jag har alltid hatat att springa, har känt mig stor, tung och klumpig men nu känns det skönt. Lyx!

 Sen börjar vi få ordning i gymmet också och det underlättar träningen. Dock har det inte blivit mycket styrka ett trainer alls denna vecka men förra veckan blev det bättre. Vi har en varsin trainer, vikter tillräckligt för att utmana styrkan, plats för att köra bålträning, tv för att underlätta cykelträningen på trainern och stereo. Sen lite annat smått och gott som våra medaljer och träningsböcker. Det vi vill få in är en stakmaskin, kanske om ett år.
 Jag är med i idrottensbokklubb och denna gång var det den här boken. Kände att den verkade bra så jag beställde hem den. Och jag har läst och kikat igenom den i helgen och den verkar faktiskt bra, håller just nu på att förbereder en maträtt ur den till imorgon. Roligt att få in variation på matlagningen och lära sig bra recept för att få in mer grönsaker i matlagningen :)
Annars försöker jag få till så mycket och så bra träning som möjligt. Nästa mål är skidtävling 6 januari och stora målet är laponia och Ironman till sommaren. Jag skulle helst vilja ligga på 15timmars träning per vecka men hittils har jag nog inte fått till en enda sådan vecka.. dock varit nära.. Men jag känner att jag blir starkare och snabbare iallafall, så det går åtminstone åt rätt håll.

Till veckan har jag tänkt börja simma i Delsbo där jag jobbar, simhallen är nu klar med renoveringen och ska börja ha morgonsimning mellan 6-8 på tisdagar och fredagar samt kvällsträning på torsdagar, så jag tänkte passa på och vara med på den. Sen så har några från Ljusdal träning där på måndagar, onsdagar och lördagar tror jag. Så får se, hoppas få till simträningen också. Den borde kunna ge mig en del till skidträningen också. Har haft en del besvär med spänningshuvudvärk så har jag in lite mer rörlighet i vardagen och speciellt på mornarna, det verkar hjälpa.

Men nu är det söndagskväll, jag ska fortsätta med matlagning, dricka vin och mysa. Hoppas du får en bra vecka!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande