Mörksuggejakten 2023

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Har tränat på relativt bra ett tag nu, tycker det känts som att det gått framåt. Ränneslättsturen i Eksjö förra helgen gick bra, förutom att växelreglaget pajjade och jag hade problem med att växla från mil 3 och ingen växel alls sista 3km. Superroligt lopp dock, jättefint! Inte lika fint boende som i Skövde när jag och Kim körde Billingen men helt ok. Till Eksjö åkte jag, Kim, Derek och Elis, tacksamt att kunna hjälpas åt att köra ju. Tog en ledig dag förra måndagen, var på moläta med Kim och hade det riktigt trevligt, åt massor av mat och myste på. Men sen i veckan har jag varit så himla trött ! Hade två intervallpass inplanerade som det inte blev mycket alls av tyvärr.. kände mig heelt slut, fanns ingenting att ge.. Men jag kände mig ändå taggad på Mörksuggejakten, mer taggad än vad jag varit på övriga lopp.
Jag hämtade upp Anna i Edsbyn och vi åkte till Rättvik, kom dit i bra tid och det var riktigt härligt väder. Värme upp. Träffade Derek och Elis. Gjorde iordning cyklarna och starten gick. Körde efter följebilen en bit genom rättvik först och sedan släppte den den när vi skulle börja klättringen uppför Vidablick, ca 3km lång stigning på asfalt, kände mig stark och matade på i rimligt tempo. Gick bra! Kom iväg bra och körde mitt race. Hamnade sedan i en klunga som jag inte tyckte gick fort nog, tog täten men brände nog ut mig... Vid mil 4 tappade och tappade jag allt mer, kände mig heelt slut i backarna, fanns inte mycket kvar.. Ryggen och kroppen kändes dock bra ! Matade på det jag kunde men det blev ingen bra tid och ingen bra placering men så kan det vara.. Roligt lopp och riktigt härligt med massor av folk som hejade på ! Superkul ! Hoppas nu jag kan prestera bättre på Fjällturen som går på lördag, ser verkligen fram emot den :D 





 Mysmornar i trädgården :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande