Planering för 2024

 Så börjar slutet av september närma sig, tävlingssäsongen är över för den här gången och snart tar vinterns träning vid. Det har varit en bra tävlingssommar, jag har haft roligt och gjort helt okej resultat. 
Jag har nu lagt planeringen för nästa säsong och det kommer bli blockperiodiserat med tröskel och stressad tröskel som tema framförallt. Lägger nog inte lite mer intensiva intervaller för syreupptaget närmare tävlingssäsong men det som tar tid att träna upp är tröskeln och det verkar till och med som att stressad tröskel är ett bra sätt att få upp syreupptaget bra på. Planen är också att få till ett gympass i veckan och även försöka köra rörlighet med jämna mellanrum. 
Har även kommit igång med löpningen och ska försöka hålla liv i den, kroppen behöver den typen av träning då cyklingen blir lite för snäll. 
Det är slutet av träningssäsongen nu och nästa drar igång v. 44, då kör jag grundträning i 16 veckor vilket innebär att jag kommer ha mer uppdelade pass än vad det blir närmare tävlingssäsong. Ju närmare tävlingarna, ju mer tävlingslikt blir det. Så november, december, januari och februari är grund och tom april är det specialträningsperiod och så startar tävlingssäsongen sedan. 
Tävlingarna har jag inte planerat in ännu då det inte släppt datumen än men lite så ser planeringen ut iallafall och jag tycker det känns bra. Har lagt mycket tid och funderade i planeringen och sen är det bara att ha koll på mätvärderna, känslan i kroppen och vara flexibel utifrån det. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande