Lev för fan!

Godmorgon :)

Jag känner att jag har något att säga, något jag vill att ni ska få reda på, så läs nu.

Människor idag är så inne på att vara så snygga att dom gör nästan precis vad som helst för att uppnå detta. Jag förbannad på folk som lägger upp bitar av sitt liv på facebook och inbillar sig att vi ska gå på deras lögner, tyvärr gör de flesta det, inte jag, inte alltid. Jag tycker inte om att man säger att man har en ätardag och lägger upp en bild på en torftig knäckemacka utan smör och med två skivor avocado på. Jag tycker inte om att man skriver att man inte vill gå tillbaka till hur man var förut för att man var tjock. Jag ger blanka fan i att det är så ni känner men lägg för fan inte upp det på facebook där alla kan läsa det, allra helst unga, lättpåverkade människor. Lägg av!
Vad mycket roligare det skulle vara att bli positivt peppad. Exempelvis så köper jag inte träningstidningar längre, speciellt inte de för tjejer eftersom de bara fokuserar på viktnedgång. Ska vi leva våra år här på jorden och spendera större del av tiden på att banta och tycka synd om oss själva?
Gör livet så roligt ni kan istället för att arbeta emot er själva, jag blir förbannad!
Sluta ruta in era liv, det blir inte roligare av att hetsträna sex dagar i veckan och hetsäta en dag för att man ska unna sig något. Vad får man får jävla beteende av det?!  Är det så vi vill leva? Vi skapar lagar och regler för oss själva, "det här får jag bara äta en dag i veckan", " det här måste jag träna fjorton gånger per dag" osv. Vill vi leva i en tråkigt fyrkant av regler, som vi skapat själva? Är inte vi tillräckligt inrutade ändå?!

Kan vi snälla skapa roliga liv som vi älskar och mår bra av? Vi mår faktiskt bra av rörelse, så är det bara, tro det eller ej men gör inte rörelsen till ett helvete då. Gör något roligt!  Lek med barnen, bygg en hinderbana, åk iväg och rid, klättra i träd, stick iväg och åk skridskor, madrass och pulka.
Kör lite cykel i skogen eller spring  och titta runt dig och upptäck vad vacker vår värld är!
Skit totalt i vad alla träningsprofiler säger om hur man ska träna, gör precis så som du vill! Sätt inga gränser, varken låga eller höga !
Vill du sen äta motorskaka så gör det, men du behöver väl inte vräka i dig? Är det verkligen gott att vräka i sig en morotskaka? Förstör inte det fina i njutningen. Andas! Ta med dig morotskakan och sätt dig ute och ät den medan du lyssnar på vacker fågelsång, eller stick iväg med en vän högt upp på ett berg, fika, skratta och njut! Njut av varenda sekund som är härlig! Tänk positivt i de stunder som är mindre härliga och försök att le åt det vackra som finns i livet när allt annat går åt helvete. Sätt inga gränser, lev, andas och skratta medan du är frisk och mår bra så kommer du klara de mindre härliga stunderna bättre för du vet att det faktiskt finns fina sidor av livet också.
Livet kan vara ett helvete, man kan vilja dö hundra gånger om, man kan vilja hitta någon som är skyldig som man kan slå ihjäl för allt ont man varit med om eller för allt ont ens nära är med om.




Ta hand om dig, du är så jävla viktig, tänk på det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande