Skidåkning

Bilden är tagen från Baksidan av Harsa, inte den bästa bilden men det jag vill visa är att det kommit snö, ännu mera snö :D Det har bara vräkt ner i Harsa idag och förhoppningsvis kommer det minst lika mycket imorgon.  Gör det de, då är snart hela spårsystemet igång, just nu är det egentligen bara spåren på sjön som gäller men jag tycker dom duger riktigt riktigt bra. Det som är är väl att det är lite mysigare att åka i skogen och så och lite roligare med uppförs- och nerförsbackar istället för flakt hela tiden, då måste man verkligen kämpa för varje meter. Men det är bra stakträning, det är de verkligen.




Jag får ont i nacken när jag stakar mycket och troligtvis är det för att jag är för dåligt tränad. I höstas åkte jag rullskidor en del, det blev ju runt 1,5 mil då och då men jag hade inge ont i nacken av de, men troligtvis var jag bättre tränat i nacken och axlarna sen cyklingen och så kanske rullskidorna rullade lite lättare. Men jag vet inte, jag körde ju verkligen sopslut på mig själv, jag var så slut i armarna att jag knappt orkade ta mig till bilen igen men jag hade aldrig ont i nacken. Kanske att jag gör något fel i tekniken, men jag försöker luska fram vad det kan vara.
Idag körde jag mer stakning med frånskjut för att slippa gå så lågt ner med ryggen och för att det är lite lättare än att bara gå upp lite på tå och sen skjuta ifrån med båda samtidigt och staka.
Jag har bokat in en massage med Kims mamma Lena imorgon och hoppas hon ska känna och förstå vad jag gör för fel, jag vet inte.



http://valla-skidor.se/2012/10/23/valla-skidor-fastzon/

Alla som är intresserade av vallning kan klicka in på den där hemsidan och läsa på, jag själv håller på och lär mig valla. Eller själva vallningen kan jag väl grunderna om egentligen, sen är det bara att välja vallor som är bra och lära sig dom utantill så man vet vilken som gäller i vilket före. Desto bättre valla, desto bättre valla och desto bättre tid på skidlopp. Dagens sanning.

Men nu ska jag snart krypa ner bredvid älsklingen, ni får sova så gott eller ha en bra dag, beroende på när ni läser detta.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande