Snön är här !

Hallå hallå :)

Nu har snön kommit :D Och även kylan.. Ute är det nu -22 grader..usch och fy vad kallt, men huvudsaken att snön kommit iallafall.
I måndags blev det en mil stakning på skidor, tog rätt bra. Igår blev det en halvtimme kondition på gymmet, varken hann eller orkade så mycket mer. På morgonen var jag uppe kvar över fem för att skotta snö på Ol Sims i Strorhaga och sen åkte jag vidare till Harsa för jobb, jobbade fram till halv fem och sen kom elektrikern och fixade klart med det och sen blev jag bjuden på middag. Men den där halvtimmen innehöll 10min rodd och 17min löp på löpbandet.
Idag blev det 60min kondition totalt. 10min rodd, 35min löp på löpbandet och 15min spinning. 170 i puls. Min inspiration idag blev att jag vill bli bättre, att jag vet att ju mer jag kämpar, ju bättre blir jag, ju längre, ju hårdare jag springer, desto bättre kommer jag springa nästa gång. Idag önskade jag många gånger att jag tränat bättre förut, men så kände jag att jag tar tillvara på den känslan och använder den som inspiration. Jag vet ju att jag hela tiden önskar att jag hade kämpat hårdare och bättre tidigare, tränat mer så jag vore bättre idag. Men det är ju bara att börja kämpa nu direkt så blir jag bättre sen. Då kanske jag känner att fan vad bra, resultaten kommer. Och jag vet ju att resultaten kommer, men jag saknar ofta inspirationen till det där extra som behövs. Skulle jag springa 5km nu, skulle jag verkligen tänka, vad fan, varför tränade jag inte mer förut? Då hade ju det här gått mycket snabbare?!  Jag kände så i måndags när jag stod på skidorna där på Harsasjön, varför tränade jag inte mer förut?! Då hade ju jag varit mycket bättre nu..
Men imorgon blir det inga skidor, troligtvis inte dagen efter heller för det verkar vara kallt nu i några dagar, men sen ska det väl bli lite mildare. Så imorgon blir det gymmet. Blir nog 10min rodd, 10min löp, 10min stak och sen triceps och magövningar innan jag sätter mig på cykeln i ca 15-20min.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande