Födelsedag, presenter, antagningsbesked och Fjälltur på mtb



Vansbrosimningen 8/7. Ja, målet från förra året var att crawla hela biten men så blev det icke. Hade lagt det där med crawlingen lite åt sidan eftersom det gick så trögt att lära sig. Jag har väldigt dåligt tålamod.. Men i mål kom jag, på tiden 1.05 h, lite stel i nacken på grund av lite mycket bröstsim med dålig teknik. Vi körde öppen älv och dumt nog stod vi där i kön och trängdes ner i vattnet och sen fick vi trängas hela biten in i mål, istället för att lugnt och stilla vänta en halvtimme och sen så köra mera sitt eget race i vattnet. Men, man lär sig av misstagen :)








Det är ett bra arrangerat lopp men maten efter loppet är inte mycket att skryta med..

Kim har satt upp ringar i vardagsrummet! Har dock inte använt dom så mycket men det är ändå riktigt roligt! Bra och rolig träning.



 12 juli och jag fyllde 22 år. Jag fixade smörgåstårta och hämtade chokladtårta på Caffärn, det var riktigt gott och jag fick många fina presenter.
Dock fick jag även mitt antagningsbesked till fysioterapeutprogrammet, jag kom inte in utan blev reserv nr 19 i Umeå där jag helst vill gå. Jag blev reserv nr 25 till Karolinska men där vill jag inte så gärna gå, dock funkar det bra att pendla mellan Stockholm och Ljusdal, veckopendla iallafall.
Men jag får snällt vänta till 3.e augusti när jag får andra antagningsbeskedet.



 Finare människa än min Kim går inte att hitta. Han är så genomsnäll, så fantastisk, så rolig, så härlig, busig och intelligent. Jag kan prata med honom om allt och han kommer alltid med bra råd. Alla de gånger jag mått skit av olika anledningar så har han inte bara stått ut med mitt humör, han har även fått mig att må bra igen. Det är inte många som lyckas med det! En positivare person finns ej och han är mitt allt. Han får mig verkligen att vilja bli en bättre person och med honom är livet som det ska, på topp. Mitt hjärta skuttar för dig, Kim Rosin <3









Igår var vi iväg till Funäsfjällen och körde ett mtb lopp som heter Fjällturen. Vi valde sträckan 58km, det fanns även 70km, 40km och 9km. Det hade regnat hela veckan och när vi anlände till starten såg det heller inte ljust ut för dagen, jag hade packad med mig shorts, t-shirt, mina trailskor ( Salomon S-lab sense 5 ultra) och en tunn regnjacka. Jahapp tänkte jag, jag kommer frysa fötterna av mig idag, med 9 grader och mörka moln som hela tiden släppte ifrån sig regn kände jag att min planering av utstyrsel för dagen inte var den bästa. Men, precis när starten gick för oss kl: 10.50, sprack det upp lite och i långbacken ner och in i byn fick vi till och med solsken på oss, helt otroligt! Backen nerför var saftigt lång och det luktade starkt av brända bromsar. Vi tog det lugnt och snart bar det iväg uppför igen och in på stig. Där var det lerigt som fasen! Jo, nog hade det regnat en vecka allt. Det misstrodde jag då inte, men jävlar va roligt det var. Lera nästan upp till dreven på cykeln men han bara flöt på, cykeln bara svalde och kämpade på, ja det var bara för mig att hålla tungan rätt i mun, fokusera och trampa på så gjorde cykeln det han skulle. Man fick inte tveka för då tog det stopp, och det gjorde det dock ett antal gånger, inte alltid mitt fel men ibland.
Miljön var så fin och jag är så glad att jag körde loppet, hade tänkt strunta i det eftersom jag inte kände mig nog tränad.
Sjukt roligt var det iallafall men också något av det jobbigaste jag gjort rent fysiskt men mentalt var det ett nöje, jag bara älskar att köra med mtb´n!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande