Skidor, hundar och höga krav

Låga dagar. Ja ibland så har man dom. Började dagen med att jag vaknade riktigt trött, blev aldrig riktigt pigg heller, kände dessutom av halsen lite. Åt lite macka och mjölk med kakao och en smoothie, innan jag satte mig med plugget. Plugget går absolut framåt, men inte i den takt det skulle behöva kanske. Det har blivit två korta träningspass idag också, det första med skejtskidorna och hunden som jag fick dra med mig runt banan innan jag gav upp efter drygt 4km, han är inte mycket för att dra, mer för att lukta och kissa, helst också när matte har som allra jobbigast i uppförsbackarna.. suck :p

Nästa pass blev på de vanliga skidorna och med Kim istället för hund, han fick dock slippa selen :p
Det passet blev inte heller superbra, har bytt handremmar på stavarna och de bara skaver och sitter inte alls bra, hur jag än ställer in dom, så det blir nog till att byta tillbaka de gamla, slitna innan jag hittar ett par likadana igen. Tekniken är inte alls där den bör vara heller och jag känner mig bara uppgiven, vet inte alls vad jag ska göra och känner mig bara dålig.. trist. Jag som verkligen älskade längdskidor och nu känns det bara förstört på grund av "krav" på bra teknik och får jag inte till den känner jag mig dålig och dum. Självklart vet jag att jag inte kan ha så höga krav på mig själv, jag har ju faktiskt bara motionsåkt längdskidor själv, inte tränat på riktigt så att säga, men jag vill ju så gärna vara duktig liksom... Men på skejtskidorna känns det bara roligt, då bara åker jag och så får det se ut som det ser ut, det ska bara vara mitt roliga.

Nu väntar jag på kladdkaka och en Kim som duschar, sen blir det trerätters á la Marika :) Tänk vad jag är duktig ibland :p skönt att ta ett break från plugget.

Ja men ha det bra då :)

Sälen 14 februari 2016


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande