Skidpremiär. Bruksvallarna 11 november


 Det blev en dag i Bruksvallarna förra helgen. Dagen innan var det lite osäkert om vi skulle åka för vi visste inte riktigt om det var värt att åka ca 6 timmar i bil för att åka skidor om det inte fanns så mycket skidspår. Den helgen var en del avstängt på grund av tävling men det skulle finnas ett skatespår och mittåkläppsspåret öppet för allmänheten. Vi bestämde till slut oss för att åka och det blev en helt fantastisk dag! Visst var det ca -15 när vi kom dit, "YR" hade sagt att det skulle vara -7 men så var det alltså inte men det gjorde inte så mycket, solen värmde bra och jag kände mig nästan för varmt klädd med underställ under skidkläderna.
Jag hade inte varit till Bruksvallarna tidigare och jag blev förvånad över hur jobbigt mittåkläppsspåret var, nu är jag inte så värst bra tränad men nog hade det varit jobbigt även om jag var bättre tränad. Stakning var inte att tänka på för min del, 5km ganska stadigt uppför och sen ca 5km nerför, enkelväg ut och ni förstår hur det såg ut på hemvägen. Inte kunde man slappna av i utförslutorna heller, nej nej, så bra balans har jag inte och inte så bra koll på skidorna heller. Det var så isigt att de små snöfjun som låg snabbt skrapades bort när man försökte bromsa och två gånger ramlade jag på väg tillbaka. Men jag klagar inte, det var bara så det såg ut och jag hade önskat att jag hade lika bra kontroll på mig själv och skidorna som de proffs vi mötte och blev omåkta av, jösses, man var inte ens en fjärdedel så bra som dom. Ett mål man kan ha :p
Men vädret var oslagbart och det var fantastiskt att stå på skidorna igen :D
Fantastisk omgivning och en dag värd att minnas tillbaka på.















































Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande