Sista tentan

 Godmorgon!
Nu är dagen med stort D här! Sista ordinarie tentan på fysioterapeutprogrammet, jag har iofs en till om jag ska läsa idrottsmedicin som valbar kurs men sista ordinarie alltså, sista tentan med hela klassen. Helt mindblowing att den dagen redan är här, vart har tiden tagit vägen?

Tiden sen sommaren har varit stentuff. Lagom till terminstart blev jag skapligt mycket sämre i mitt disckbråck och hade riktigt tufft med att vara uppe och stå eller gå mer än korta stunder. Saker som att gå och handla på affärn eller gå med klasskompisarna till lunchsalen eller mellan föreläsningssalar har inte varit helt lätt.. Har gråtit av smärta flera gånger när jag gått från mataffärn (när det varit mörkt och ingen sett mig), ja nu kanske det låter som jag ber om sympati och ja kanske det. Samtidigt så vet jag att jag kom extremt lindrigt undan, jag hade likaväl kunnat haft så ont att jag knappt tagit mig ur sängen, än mindre vara med på lektioner eller plugga.
Det är fortfarande svårt att gå och stå längre stunder men det går iallafall, smärtan är mer uthärdlig och jag inbillar mig att jag fått tillbaka en del känsel. Jag har tagit mig igenom fysioterapi 5 kursen med alla dessa praktiska moment och igår klarade jag den praktiska duggan som jag var skapligt nervös inför :D

Men idag är det alltså sista tentan med klassen, och jag tror och hoppas att jag kommer klara den. Har sällan känt mig såhär förberedd inför en tenta.
Strax ska jag cykla iväg till gymmet för att köra ett pass på spinningcykeln och testa hur det går med lite stakning, utvärdera ryggen. Samt göra mina dagliga bålövningar. Jag har nu börjat lägga in på jogg.se hur många och vilka övningar jag gör för att kunna se senare hur utvecklingen gått.
Sen kl 13.00 är det tenta.

I helgen ska jag vara ledig och njuuta, vi har flyttat in i huset och jag tror det blir en del cykling i skogen i helgen :D






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande