Styrketräning

 Godmorgon!


Träningen flyter på bra. Har fått till tröskelpass på skiergen en gång i veckan några veckor nu och jag tror att det kommer ge resultat till vintern. Lägger upp dom så att jag kör 5 min uppvärmning, sedan 20min tröskel, ca 170 i medelpuls, försöker ligga strax över 172, en paus på några min och sedan 20min tröskel igen. 

Har även fått till ett löpintervallpass i veckan och det känns helt okej, kul med löpargruppen!

Har också förnyat gymkortet på bronx så nu kan jag ta hand om min kropp också, har märkt stoor förbättring på min rygg redan. Har haft en del problem med den, både stelhet i bröstryggen och värk i ländryggen. Eftersom att jag haft två diskbråck i ländryggen tidigare så är det viktigt för mig att ta hand om ryggen. Jag kan märka efter skidåkningen att jag får mer värk i ryggen men som sagt så har styrketräningen verkligen hjälpt!
Det jag lägger fokus på, i styrketräningen är:
- marklyft med axelpress som uppvärmning, då enbart med stången på ca 20kg eller vad den väger, ca 10-15st.
-  marklyft på 70kg, 5x2
- enbent marklyft med vikt  
- armhävningar 3x10
- enbent nedsittning och uppresning 3x10 (borde där köra mer tungt och färre reps men det har ej blivit så än)
- framfällning i ringar
- plankposition med armar på låda och fötter på boll, framdrag av en fot i taget


Ja jag vet inte om det förklarar så bra. Brukar också göra utfallssteg med tungt vikt. Målet är en stark kropp med god koordination och kroppskontroll. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande