Träningen inför långloppscup



Nu börjar träningen specifikt mot långloppscup mtb och lite annat smått och gott. Har en bra plan och det känns roligt. Har tänkt köra hela långloppscupen, cykelvasan, ev. fjällturen och helsingecupen här hemma. Blir ev. vätternrundan igen också. Kommer bli en sommar med mycket tävlingar så det ska bli spännande att se hur det kommer kännas. Dessutom byter jag också jobb så det kanske inte alls blir som jag tänkt, kanske får tänka om helt men då får jag göra det då. Jag har iallafall en plan nu. 
Jag kör återhämtningsvecka var fjärde vecka och de tre andra veckorna stegrar jag successivt träningsstressen, jag går nu in i uppbyggnadsfasen inför tävlingsfasen och det innebär att jag lägger till ett tävlingsspecifikt pass, så det blir totalt tre kvalitetspass i veckan. Har också planerat att en dag i veckan kör jag styrka, jag har en vilodag och övriga pass är lugna distanspass. Första veckan är tröskelträning, och de andra två kommer ha pass som finner sig kring stressad tröskel.  Jag har mailat med Rikard Larsén så ev. får jag lite träningsplaneringshjälp från honom och då kanske upplägget blir ett helt annat, det ska bli mycket spännande att testa om jag får den möjligheten :) 


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande