Ottarsloppet och sommarcykling

 Nu är sommarvärmen här! Har varit några riktigt fina dagar och ser ut som det kommer fortsätta vara fint framöver, verkligen härligt. Jag vill å ena sidan inte att det blir för varmt så det blir obehagligt att vara utomhus eller risk för skogsbränder, men den sköna värmen som är just nu är härlig. Jag är också så tacksam över huset och stället vi bor på, det är sol i trädgården länge under dagen och sent på kvällen och det trodde jag inte att jag skulle uppskatta så mycket som jag gör, men det gör jag verkligen. Att sitta ute och mysa på mornarna eller sent på kvällarna, det är livskvalité!

I torsdags körde vi Ottarsloppet, ett roligt mtb lopp på ca 52km nära Uppsala. Var några vänner ifrån Bollnäs som rekommenderade loppet och Anna från Edsbyn undrade om vi skulle dit så vi drog dit. Kim var också med. Loppet startade ganska sent, vid 15 tiden, dom hade löp- och skidtävling innan mtb loppet. Ja precis, skidtävling skrev jag, dom hade en sprintbana på kanske 100m. 
Det var precis lagom varmt och loppet var lagom utmanande. Fina stigar och fina omgivningar. Det var en bana på 26km som man körde två gånger. 
Trevligt folk under tävlingen !

Jag kom in på en tredje plats i tävlingsklass damer men det jag var mest nöjd med var att ryggen knappt krånglat alls och det var heeelt underbart. Jag som haft så mycket besvär med ryggen. Jag kunde trycka watt och ändå höll ryggen, helt underbart att känna att det är bara att köra, det är ingen smärta som håller emot. Jag har kört rehab och rehab och rehab och var otroligt orolig inför loppet hur det skulle gå. På Billingeracet var ryggen inte helt bra och jag fick hålla igen en del pga den.


Jag tog mig i mål på 2timmar och 16 minuter. Kim kom i mål på 2timmar och 11 minuter. Anna körde in på 2 timmar 28 minuter, med ett leende på läpparna och hade till och med klarat av att ta selfies under loppet, himla bra gjort!

Elis från Bollnäs som tränat grymt bra tog en 8 onde plats i herrtävlingen på tiden 1timme och 54 minuter. Och Derek, också från Bollnäs kom in på tiden 2 timmar 11 minuter.


Supertrevligt arrangemnag, kul att åka med folk man känner och rolig bana!










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande