Tävlingssäsongen är igång !

 Tävlingssäsongen är igång!
Förra helgen åkte jag och Kim till Skövde och körde Billingeracet, första tävlingen i långloppscupen. Loppet hade ganska mycket vägavsnitt men det var lite stigcykling också, rätt roligt race på 69km. Jag tog mig i mål på 3h 30min och en rygg som var rätt trött men hade inte samma smärta som jag haft tidigare iallafall så det var galet skönt. Lite lagom varmt var det också, det passade mig som har väldigt svårt att klara värme :p 
Tävlingsklasserna för damerna startade en timme för elitherrarna, jag hamnade någonstans mellan elitdamerna och de övriga damklasserna och körde solo i stort sett hela loppet, liite tråkigt jag kan känna.. men samtidigt bra att jag fick köra mitt eget race med tanke på ryggen. 
Gick i mål och vann min klass men så var vi bara två stycken också... :p





Jag och Kim åkte till Skövde på fredagen, bodde på Karstorp säteri, huur mysigt ställe som helst med galet bra frukost. Lite synd att man är så nervös innan tävling att det är svårt att njuta av en god frukost. Men jag kan iallafall verkligen rekommendera stället, absolut ! Nästa år hoppas jag att vi kan ta två nätter där. 



I onsdags startade helsingecupen, första tävlingen gick i Bollnäs då snön inte riktigt tinat bort i Ljusdal där det egentligen var tänkt att tävlingen skulle gå. 
Jag vet inte om jag fortfarande var trött sen helgens tävling men jag var inte nöjd med mitt resultat. Men å ena sidan var jag nöjd att jag under ca en timme lyckades pressa mig på en snittpuls på 176bpm. Tekniken sitter inte där den ska ännu tyvärr och jag tkr mig sakna massor av power i benen. Men det är bara att träna på.

Nu på torsdag ska vi iväg och köra Ottarsloppet i Uppsala, sen dröjer det drygt en vecka till nästa race som är Lida Loop.  Jag kör på med min rehab för ryggen och hoppas verkligen det blir en bra tävlingssäsong igår !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande