Lida loop och helsingecup

 Sommarvärmen försvann och jag som inte alls klarar av att cykla i värme tycker ändå att det är liite väl kallt just nu. Blåser eller nästan stormar och är kring 12 grader varmt.. Skulle egentligen kört ett långpass idag efter jobbet men dels är det snorkallt ute och dels är jag riktigt trött efter första dagen på nya jobbet så jag valde att ta en myskväll med sambon, det blir bastu och riktigt god middag men sånt behövs också ! 

Igår var det helsingecup nr 2 och den var här i Ljusdal, kändes som jag cyklade i sirap, tog mig ingenstans, tekniken var kass och jag kände mig tung, ändå blev det en bra placering och en bra tid. 

I söndags var det dags för långloppscup och det var Lida Loop. Jag och Anna åkte till stockholm på lördagkväll, lånade en lägenhet av en bekant till henne. Jag hade verkligen ångest för loppet, då ryggen hade gjort så himla ont förra året men detta lopp gick riktigt bra, hade kanske till och med kunnat tagit i lite till men vågade inte riktigt pga ryggen. Men jag vann sportklassen, Anna kom tvåa och jag hade roligt loppet igenom, kul att cykla och kul att kunna trycka utan att ryggen smärtade! 

Blev vilodag i måndags och i tisdags hade vi barnträning med cykelklubben och efteråt cyklade jag ungefär en timme och körde lite smådrag för att få igång kroppen.

Den här veckan blir lite som den blir med träningen, nytt jobb och en del annat inplanerat gör att det blir så..

















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande