Engelbrektsturen och siktet mot cykelvasan

 Hej!


Nu är vi inne i augusti och jag hoppas vi snart får mer värme och sol för jösses vad juli varit regnig och kall. Jag är väldigt glad över att jag sålde racercykeln och inte hunnit köpt någon ny för något racerväder har det då inte varit. Sen så har jag haft fullt upp med att hinna med träningen på mtb´n. Har inte haft så mycket ork men har försökt så gott jag kunnat, har följt träningsprogrammet rätt bra och fått ändra lite vid behov. Hoppas kunna öka träningsmängden rätt mycket framöver, men vågar inte göra det alltför mycket innan den här tävlingssäsongen är över. Det är cykelvasan om en vecka och sen har jag tänkt köra Bockstensturen men jag är inte anmäld ännu. Det är ju väldigt långt till Varberg där den går.. Men det verkar vara en riktigt, riktigt jobbig bana så det vore häftigt att köra och kör jag den, då har jag gjort alla tävlingar i långloppscupen och det vore också coolt. Det här året kör jag sportklass och testar lite, försöker såklart ändå göra så bra jag bara kan men till nästa år hoppas jag som sagt kunna vrida upp träningstimmarna och göra en riktigt bra tävlingsssäsong sen. Vet inte om det blir start i elitklass eller D30, det beror väl lite på hur träningen går men siktet är på elitklass om jag är helt ärlig. 
För ett år sedan ungefär gav jag upp planerna på IronMan, köpte en ny mtb och sen blev det tyvärr bara pajas av träningen, kom av mig helt när jag försökt träna till IM och inte fått till det riktigt och helt tappade träningsmotivationen... Sen blev det lite träning mot vasaloppet och nattvasan, försökte cykla en del på trainern men det blev mycket mindre än tidigare. Så jag är glad över att den här säsongen går så bra som den ändå gör och med det menar jag att kroppen håller, jag gör helt ok resultat och framförallt, jag har förbannat roligt!! Det är såå himla skoj att åka iväg på tävlingarna !







Senaste tävlingen var Engelbrektsturen i Norberg, gick i mål som tredje dam i sportklassen på tiden 2:56, tror damerna vann på 2:36 så jag är ju en bit bakom. Det var ca 67km (enligt protokoll ska tävlingen vara 70km), ca 600hm, inga långa backar och vääldigt mycket grusväg. En väldigt enkel bana där man kan ligga på bra nog. Jag tycker ändå den var rolig. Jag, Kim, Derek och Elis åkte på lördagen, bodde över på ett bra vandrarhem i Hedemora och åkte sen till tävlingen på söndagsmorgonen. Efter tävlingen blev det hamburgare på brödernas. Bra helg ! Sen att jag och Kim haft inflyttningsfest på fredagen, där det råkade bli lite för mycket alkohol tillsammans med vännerna, och inte mådde så himla bra på lördagen... Det kanske man inte behöver upprepa inför en tävling. 


Imorgon är planen långrunda och sen är det lite lugnt inför cykelvasan. Jag är pepp!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande