Första löpningen på länge

Godmorgon!

Jag sitter nu på tåget mot Gävle och tänkte jag skulle passa på att skriva ett litet inlägg om gårdagens aktiviteter.
Jag går alltid till och från skolan, det tar ungefär 20 minuter från stationen och man slipper dessutom den tokfulla bussen. Jag förstår inte varför man så gärna vill åka buss när det är så skönt att röra på sig och när man ska sitta i flera timmar med plugg och lyssna på föreläsningar sen, ja det är inte konstigt att folk mår dåligt.
Jag kom hem 19.00 och efter lite käk och städning så tog jag med mig hunden på en springtur runt sjön, det gick riktigt bra och jag kände verkligen hur kroppen vaknade till och hur endorfinerna flödade , hur härligt som helst! :D
När jag jobbade gick jag hela dagarna, man satt ju knappt något alls, så det känns väldigt konstigt nu när man pluggar och sitter så mycket men jag ska försöka hinna med jobb sen också när jag kommer in i studierna lite mer så då kanske jag får till en bra balans. Även om man tränar stenhårt och mycket så är det stor risk att man sitter för mycket, det där beror ju lite på vad man har för jobb också såklart. Det jag vill säga är att det är otroligt viktigt att komma ihåg att resa på sig, ibland kanske stå upp och jobba och ta dom där små rasterna. Kanske ha grejorna utplacerade lite så man måste resa sig upp och gå några steg då och då.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande