Simning är mycket teknik..

God förmiddag :D

Idag verkar bli en relativt ledig dag, det enda jobbet jag har planerat för dagen är några timmars lövräffsning.
Imorse var vi iväg och simmade i Delsbo, 50 x 25 m bröstsim ungefär, ca två längder frisimning inkluderades också. Fick tips på tekniken igår av en vikarierande tränare på crawl kursen och fick verkligen till det mycket bättre idag, Låg kvar och gled med armarna ihop rakt framåt Bildresultat för bröstsim teknik

och tog sen benspark samtidigt som jag tog armtaget och liksom grävde en grop,Bildresultat för bröstsim teknik

 istället för att ta armtaget direkt från kroppen och gå ut med hela armarna utåt, svårt att förklara..
För att förbättra mig på frisimningen behöver jag helt enkelt ligga och nöta och sen se vad jag mer behöver tänka på.

Bildresultat för bröstsim teknik

Kul att det går framåt :D


Just ja, behöver även träna på bensparken vid bröstsimmet, går framåt för mkt med låren och då bromsar dom vattnet..

Bildresultat för bröstsim teknik bra!     Bildresultat för bröstsim teknik dåligt!   :P


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande