Jag ska lägga energi på träning jag tycker är kul, då kommer motivationen.

Bästa träningsmotivationen någonsin:  Gör träningen rolig! Välj rolig träning :D Då är det värt att lägga tiden, värt att lägga besväret, värt att lägga värdefull tid av vårt dyrbara liv på den. Livet blir rikare med rolig träning! Gör inte tråkig träning för då kastar du ju bort tid som du kunde lagt på rolig träning! :D Nu menar jag inte att man inte ska träna alls utan att man ska träna roligt.
Exempel.
Reflektion. "Jag tycker träning är jobbigt,tråkigt och ett jävla måste"
Mål: " Jag ska hitta den träningsform som jag tycker om, som är rolig och som jag verkligen vill utföra"

Sen en till grej, träning är en sak, fysisk aktivitet är en annan. Skillnaden? Jo, träning är praktiska åtgärder för att bli bättre på något, fysisk aktivitet är att helt enkelt röra på sig emellanåt utan någon tanke på förbättring.
Jag älskar fysisk aktivitet! Jag tycker det är helt underbart att röra på mig utan några som helst krav. Sätter jag krav på mig själv, sätter jag även hinder och bommar för mig själv, snubbeltrubbel kan man säga. Det är ju inte så bra.

  Bildresultat för längdskidor
Bildresultat för styrketräning

Bildresultat för yoga

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande