Fredag!


Hej och hå, nu är det äntligen fredag och plugget ska nog få vila två dagar. Den här veckan har inte varit supereffektiv, men alla kan inte vara det heller. Jag har iallafall fått till ganska ok träning, två pass på rullskidorna och två löppass, skulle behövt träna styrka också men nu har det inte blivit så, nästa vecka ska jag få till det med. Det märks också vilken effekt stretchningen har och det är roligt :)
Passen på rullskidorna tycker jag går bättre och bättre också, tar ganska bra i bålmuskulaturen.
Löpningen går ok, men det blir bara korta, korta pass på drygt 3km och det stör mig enormt att jag inte kan springa längre, men jag försöker ha tålamod och tänker och reflekterar över tekniken. Tänkte försöka filma någon dag också, så jag ser steglängden, bålrotationen och stöd- och svingfas, får helt enkelt göra en gång-/spring analys på mig själv. Nyttigt!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande