Skolstart och träningen på rätt väg

Hej!

Nu har skolan varit igång i två veckor och det rullar på bra, visst har den här veckan varit otroligt seg men samtidigt kan det vara bra att tiden inte alltid flyger förbi också.
Jag har planerat att jag ska vara noggran med att planera in bra träning och stretchningen/yoga, det är viktigt när jag pluggar för det blir så otroligt mycket stillasittande. Hemma kan jag komma upp i 20 000 steg på bara min vardagliga rörelse ungefär, ja kanske inte riktigt så många steg men jag har inga problem  med stillasittande hemma. Men här i Uppsala så är plugget och föreläsningarna det dominanta i vardagen och för att jag ska må bra krävs träningen. Dessutom har jag haft en hel del problem med benhinneinflammation och äntligen (ta i trä!) verkar det som att jag är på rätt väg med löpningen, har haft en bra kontinuitet i sommar och nu kan jag springa 5-7km både på plan- och i backig terräng utan att få några som helst känningar. Det kan låta futtigt men det är ett steg i rätt riktning. Så planerar jag träningen bra kan jag snart springa 2mil :p och med hjälp av stretchningen och att köra lite yoga så slipper jag få ont av skid- och styrketräningen.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande