Lidingöloppet

 Ja då är vi inne på en ny vecka och vad passar inte bättre då än att summera förra veckan. Jag försöker hålla blogginläggen som summeringen för veckorna, men ibland förlängs uppdateringarna lite tyvärr..
Men det var sista jobbveckan i Hudiksvall och det innebar mycket att göra på jobbet och trötta kvällar hemma. Kim har jobbat kväll och jag har tränat lite men inte alls speciellt mycket. Blev något pers på milen på ca 50min. Har inte sprungit så mycket snabbdistans så det var väl helt okej, roligt att pressa ur sig en pers strax innan Lidingöloppet iallafall. Det var ett tufft löp och dessutom i mörkret, blev något björnrädd en sväng. Det kändes riktigt skönt att jobba hårt med kroppen, riktigt riktigt skönt!
Fick lite känningar i vänster vad veckan innan och hade ganska ont efter lördagens löpning med Mårten men vid tisdagens mil så kände jag inte alls något av det.
 På torsdagen fyllde pappa 70 år. Jag och Mårten var där och firade med mamma och pappa. Till helgen kommer alla andra syskon hem och då blir det lite större firande på bergskrogen.
 I fredags var jag först på röntgenutbildning i Hudiksvall och sedan åkte jag, Kim, Mårten och Annelie till Stockholm för Lidingöloppet. Startlapparna gick väldigt smidigt att hämta ut på fredagen och sedan åt vi på Trattoria dell'isola. På lördagen tog vi bilen till ropsten, tror jag det heter?, för att sedan ta buss ut till starten på Lidingö. Mårten hade första start av oss, kl 12.30 i grupp 1b, Kim startade 12:50 i grupp 3 och jag startade 13:40 i grupp 8.
Det var lätt regn hela dagen och mulet, det kändes rätt varmt först men det blev ändå kallt för mig som fick vänta ett tag på att starta. Dock var det skönt springväder. Kanske något blött och lerigt för mina hooka skor som blev något tunga..
Mårten gick i mål på tiden 2:12, Kim på tiden 2:49 och jag på tiden 2:54. Nöjda var vi nog allihop tror jag. Jag hade dock otroligt ont i benen och stora besvär med att gå. Ont utsida lår bägge två och väldigt svårt att böja vänster knä. På natten sedan när jag skulle sova var det överjävligt smärtsamt såfort jag behövde vända mig i sängen.. men det har gått över nu.



 Bilderna är i lite oordning men det är så krångligt att byta ordning så det får vara just nu :p
Efter loppet åt vi i Uppsala på en oslagbart mysig restaurang som ni ser ingången till på bilderna ovan. Riktigt god mat och bra personal!
 MÅLGÅNG :D
 Med sluttiden 2:54.
Kroppen kändes trög redan på morgonen, hade verkligen inte någon lust att springa något lopp. Vet inte om det var en tuff arbetsvecka som tog ut sin rätt eller vad det var, men något deppig kände jag mig iallafall. Men jag startade iallafall och det gick okej, blev någon omsprungen första 2 kilometrarna trots att jag låg på en bra snittfart. Men efter de 2 eller 3 kilometrarna så plockade jag bara placeringar, jag sprang om och jag sprang om. Det gick faktiskt bra att ta sig om och det var skönt att inte vara den som blev omsprungen. Kroppen vaknade väl till liv vid ca 7-10km och kom in i något slags flow, tanken på silvermedaljen med sluttid på 2.38 såg jag snabbt att den var att förkasta, den tiden skulle jag aldrig klara. Men det gick okej. Vid 12 km började jag tappa suget igen, så då bestämde jag mig för att se fram emot att starta musiken vid 15km och när 15km väl var sprunget så satte jag igång spellistan "for champions" och sedan kändes det bättre. De tuffaste kilometrarna var nog de mellan 15-27 ändå och jag var glad för musiken. Flåset kändes riktigt bra men benen gjorde ont. Men jag tog mig i mål och jag hade gjort ett bra lopp, ett så bra lopp jag kunde den dagen.
 Igår gjorde jag och Kim inte alls speciellt mycket. Försökte oss på en promenad men den blev inte så lång. Åkte runt och kikade hur skoterlederna gick för att eventuellt cykla dom sedan någon dag.
Söndagen avslutades med tacos och toscanskt vin. Mycket bra! :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande