Trysil och järvloppet

 Förra veckan var jag och Kim lediga torsdag och fredag samt måndag denna vecka, vår enda semester typ. Torsdagmorgon åkte vi till Trysil och tog med cyklarna, vi hyrde rum på ett vandrarhem för 950kr för två nätter. Torsdag cyklade vi i Gullia, ett område med såå rolig cykling! Dom hade cykling för alla nivåer, stigar med skönt flow,  stigar med mycket stenar och rötter,hopp, dropp och pump track. Sjukt roligt! Men på kvällen gick min kedja sönder, på min nästan helt nya cykel!
Sen blev det en tur till Skien för att fira en gammal kompis till Kim som fyllde 30.








  Så på fredagmorgon fick vi hjälp med att byta kedja och sedan tog vi en tur upp på fjället, runt och sedan den såå underbara flowstigen "magic moose" ner, ca 7km bara skön flow stig.

 Detta är ifrån när jag fick gå upp med min trasiga cykel.. så tråkigt när man nyss köpt ny cykel, åker till Trysil för en cykelhelg och så pangar kedjan.. snabbfästet som gick..
 Mycket mat blev det för oss också! Lunch i Sveg på vägen till Trysil, sedan hamburgare på "taste" i Trysil och så pizza på kvällen på ett ställe jag tyvärr ej kommer ihåg namnet på.
Fredagen åt vi bagels på ett fik, chokladgodis på fjället som vi hade med oss :p och sedan underbar grillmat med massa goda tillbehör på kvällen på Kveik, riktigt mysigt ställe!





 Bilderna har blivit lite blandade men detta är alltså från turen upp och runt fjället på fredagen. "Fjellrundan". En helt okej runda, men denna dag kanske det blåste lite väl mycket och var aningens kallt. Är nog roligare om man även kan cykla upp på toppen, men det kändes inte så roligt denna dag..







 Detta är ifrån Gullia, ett område som är ett måste för cyklister som åker till Trysil! Helt gratis, flera stigar för alla nivåer, dessutom fanns det ett klättringsområde om man är några som åker dit och alla inte vill cykla så kan man gå deras äventyrsbana med typ "klättring". Jag menar såndär bana som är på hög höjd, man spänner fast sig och går en bana.
Det fanns även gratis dusch mellan 8-22 tror jag det var, fräscht och fint! Och såklart toaletter.











 Det har väl inte blivit suupermycket träning. Mest cykling den veckan vi var till Trysil, löpningen har det blivit lite lite av.. Men har försökt gjort lite bålträning och så iaf.. Har väl legat kring 8timmars träning per vecka i snitt ett tag nu iallafall, hoppas kunna ha den på 12 timmar/vecka.
 Mina älsklingar! Ja det är inte bara träning och jobb, vi tar det lugnt ibland också!
 Idag sprang vi Järvloppet. Mårten blev fyra på järvhalvmaran, Kim blev 26.a och jag 6.a. Regnigt och perfekt väder för löpning! Roligt! Kroppen kändes bra.

 Trappstigen ..

Sista metrarna innan målgång!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande