Lofsdalen

Så var ledigheten över och vi är nu tillbaka i Järvsö. Har haft fina dagar (söndag-torsdag) i Lofsdalen med Kims föräldrar, hans syster och hennes pojkvän från Australien. Dom hade hyrt en mysig stuga högt upp där vi hade ski in- ski out. I söndags kom vi dit relativt sent så det blev en kort springtur och mysig middag. I måndags åkte vi skoter och skidor om jag inte minns fel. Dock är det även väldigt lite snö i Lofsdalen så skotrarna gick varma.. I tisdags var jag Kim, Denise och Kyle i backen, hade väldigt tur med vädret dessutom! Alla åkte slalom utom Kim som åkte bräda. Väldigt fin dag trots något isiga backar. Tyvärr stängde dom liften som gick högst upp på toppen pga kraftig vind så vi fick aldrig se utsikten därifrån.
Igår åkte jag och Kim långtur på skidor i det alldeles otroligt härliga vädret. Det började dock med kraftig vind  när vi åkte ut på fjället. Dock fick vi se renarna som troligtvis inte kände lukten från oss tack vare rätt vindriktning. Men sen gick resten av dagen i solens sken. Riktigt härligt!
Idag blev det en kortare skidtur i relativt kallt väder och något blåsigt innan det blev hemfärd.
Haft riktigt bra dagar med god mat och trevligt umgänge! Riktigt skönt att få vara helledig ett tag.

Nu dröjer det innan man blir ledig igen tyvärr...  men jag ska leva på dessa dagar ett tag nu :)