Mtb, Orsa Grönklitt och hemmaträning

Träningen flyter på. Igår blev det en lång springtur hemifrån Åsen till Järvsöklack och tillbaka. Blev ca 30km och benen var rätt möra efteråt. Det var ett tag sedan jag sprang långt och det märktes, men lyckades ändå genomföra det helt okej. Dock hade jag en hel del problem med håll, vilket jag inte brukar ha. Känns lite tokigt att det är löpning och inte skidåkning jag sysslar med just nu, skulle hellre ha snö och kunna åka skidor. Men huvudsaken att jag kan träna.


Annars i veckan har det blivit en del tid på trainern, löparintervaller i torsdag med gänget och simning på fredagsmorgonen.
Förra helgen blev det mtb hemma i Järvsö på lördagen och en dagstur till Orsa Grönklitt på söndagen. Mtb turen på lördagen blev stigcykling på rätt isiga stigar, 2 varv på Agnesleden som faktiskt var rätt hyffsad trots en del hala partier. Vi lyckades också hitta på några som kört fast med bilen i skogen och som vi dessutom lyckades få loss, något jag inte trodde skulle gå men Kim är duktig på sånt där.
Men på söndagen åkte jag, Kim och Fredrik till Orsa Grönklitt 06.30 och var hemma 18.00. En otroligt fin dag med 52km skidåkning i helt fantastiska spår! God, rejäl och prisvärd lunchbuffé dessutom! Vilket skidmecka alltså! Vi lyckades hamna på elitspåret en sväng innan lunch och ja jäklar vilken utmaning! Det var väggar rakt upp och ner. Sjuukt roligt att se Kim och Fredrik försöka ta sig nerför! :D









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande