Mot sommarsäsongen

 Snart är ännu en träningsvecka till enda. Har varit en helt okej vecka, fick inte riktigt till den träning jag hade tänkt, hade velat ha lite mer simning men men. Har blivit helt okej. Lämnade blod i tisdags och det märktes på kroppen, kände mig riktigt andfådd på torsdagens intervaller och även trött igår på långlöpningen. Men det är ju inget farligt så det är bara att göra det som ska göras, kanske inte så smart att köra intervaller men någonting får jag väl ut av det iallafall.
 Igår blev det långlöpning med Kim och en kille som heter Fredrik som flyttade till Järvsö med sin sambo för ca ett år sedan. Trevlig tur med en del stiglöpning. Superhärligt väder!
Kim och jag tog sedan en runda på mtb.
 Har fått låna en cykel av en klubbkompis som jag troligtvis ska köpa, riktigt härlig, hoppas den är bra utomhus också ;) Har bara haft den på trainern hittills.
Har höjt träningsvolymen till minimum 12timmar/vecka från 10h/vecka. Detta är andra veckan som jag ska fixa det, vi får se hur jag fixar det framöver. Då är planen att ha 1-3 intervallpass sammanlagt på cykel, skierg och inom löpning. 1 distanspass löpning och ett medeldistans. Distanspass på cykeln och 1-2 simpass/vecka. Sen får vi se hur jag gör med rullskidor, men det är något jag kommer prioritera betydligt längre fram.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande