Crawl

Godmorgon!

Idag blev det crawl i Delsbo. Känns bättre och bättre, det är väl nötning som behövs, kommer hela tiden på nya saker jag behöver förbättra. Men det gick framåt bara på den timmen vi simmade idag, kul!  Jag ska tänka på att hitta en rak linje, detta genom att kolla  neråt på linjen så fort jag inte är uppe och andas. När jag andas ska jag inte kolla för mycket bakåt eller uppåt, men jag måste ta reda på vart det är bäst att ha blicken fäst när man ska andas. Jag ska även tänka på att inte gå för djupt ner med händerna under vattenytan för då sjunker jag ner för mycket. Jag ska också nudda med fingertopparna, lite, lite i vattenytan när jag tar armtaget över vattenytan. Och sista grejen jag ska tänka på just nu är bentagen, att de blir mer från höften och inte bara smalbenen och fötterna så att säga. Jag behöver få med hela benen så det blir en större och rejälare rörelse men samtidigt mindre. Svårt att förklara, men så är jag inget proffs heller. När jag lärt mig det, då ska jag kunna förklara det också.


Här nedan kommer lite bilder inom temat "vatten". Dessa är tagna i somras på Öland. 






Igår åkte jag skidor på stadion innan jobbet, fick dock ont i ryggen efter ca 5km, det började som en liten känning i nedre delen av höger sida på ryggen. Men ju mer jag åkte desto ondare gjorde det, till slut gjorde det riktigt ont. 9km blev det totalt, men jag hade problem när jag skulle jobba i Harsa sen tyvärr, men det gick ju bra iallfall. Idag efter simningen försvann det onda, det gjorde inte nå ont under simningen heller. Riktigt lyckat. Dock har jag lite ont nu igen, ett tag efter simningen..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande