Skrämmande

Hej!

Åter gryr dagen och jag står och fixar skidor. Har precis lagt på lila glid på mina skidor för andra gången, nu ska det svalna innan jag sicklar bort det och lägger på valla.
Igår var det -4 och jag la på VR40 men fick bakhalt. Idag ska jag testa och se om det funkar bättre med några lager V50 över, egentligen skulle jag haft en V45 men vi får se hur det funkar. Man får ta av det man har helt enkelt.
Bildresultat för VR40Bildresultat för VR45Bildresultat för VR50

De andras skidor har fått glid på sig men jag avvaktar med vallningen, eventuellt gör jag det i Transtrand ikväll. Kan hända att man får bra vallatips där. Kan inte riktigt förstå att jag gett mig in på det här.. Både Vasaloppet och vallningen känns skrämmande. Imorgon avslutar jag min klassiker, eller det är meningen att jag ska göra det iallafall och något som skrämmer mig är hur ont det kommer göra. Jag är inte alls tränad för att klara av 9 mil känns det som. Jag har åkt 30 mil skidor. Min längsta tur har varit ca 4 mil, nu gick den i och för sig bra men att lägga på 5 mil där, det är ganska så mycket..


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande