Harsa ski!

Sådärja! Då var Harsa ski avklarat för iår, 44km lite drygt sa min klocka och jag tror tiden stannade på strax över 3 timmar. Skidorna var bra, jag var i bra form och vädret var bra, till och med temperaturen var bra! :D Men så är det, jag har alltid, alltid, alltid tur med mina lopp.

Mitt första lopp någonsin var Tjejvasan 2012, då var det så bra spår och väder att eliten slog rekord. Cykelvasan därefter levererade också bra väder, alla mina cykelvasor, alla tre har kommit med bra väder. När jag gjorde klassikern var det folk som sa på Vätternrundan att det inte varit så bra förhållanden på 7 år, båda mina vansbrosim har levererat bästa vädret. Öppet spår förra året var en helt fantastiskt skiddag, få minusgader, hårda spår och solklart! Alltså jag vet inte om jag bara har tur eller om det är någon som tycker jag är i så dålig form att jag behöver all hjälp jag kan få :p

Men iallafall, Harsa ski idag. Lätta milen och myrslingan x3, jag var orolig inför att ta långbacken tre gånger men det gick bra, det var ju trots allt faktiskt den enda riktigt jobbiga backen. Den diagonalade jag lugnt och sakligt uppför och sen var det bara att stå på. Sista varvet blev jag trött men så ska det vara, man ska inte komma i mål och ha energi kvar, så är det :)

Körde Moraloppet för två veckor sen, det var jobbigare tyckte jag. Men jag har dels blivit bättre tränad och så kände jag till Harsa spåren mycket bättre och kunde på så vis fördela energin mycket bättre :)

En helt klart lyckad tävling :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande