Skador

Det har gått ganska så bra med löpträningen i sommar. Jag har kunnat avancera löpningen hela tiden och det har känts bra trots ischiassmärtor av ett förmodligt dickbråck. Fick ont i ryggen i slutet av maj och sen blev det värre tills det gjorde så ont att jag knappt kunde sitta och hade besvär med att räta på ryggen men jag lyckades springa halvdant ändå trots att jag fick avbryta några rundor lite tidigare.
När ryggsmärtan började lätta så kom ischiassmärtor, det betyder att jag haft ont längs ischiasnerven i höger ben. Från nedre ländrygg och ner i benet. På senare tid har de smärtorna lättat och övergått i en mer elektriskt pirrande känsla längs benet i vissa positioner, speciellt när jag böjer mig framåt och neråt.  Så förra helgen sprang jag järvmilen två dagar på raken och det gjorde att jag blev lite öm i vaden, jag som varit så himla noga med att inte springa två dagar på raken utan en vilodag men då gjorde jag det, dumt nog. Så vilade jag några dagar och var lite osäker på om jag skulle springa kvaråsloppet på onsdagen men gjorde det eftersom jag inte hade så ont i vaden och tänkte att ett lopp skulle vara bra träning. Men direkt vid starten så började det göra ont och efter loppet hade jag så jäkla ont att jag fick halta mig fram och sen har jag gjort det tills igår (söndag) idag är första dagen jag har kunnat gå relativt normalt och utan några större smärtor.
Därför har jag valt att sälja min startplats till Buff bydalen 22km som var ett av mina löpmål den här sommaren. Jag hade inga höga krav på mig själv när det gällde loppet då det är en rejält utmanade lopp utan tänkte att det var ett intressant mål och en rolig upplevelse. Men jag vill inte förstöra veckan på Madeira med att vara helt halt igen så..
Första träningen på några dagar gjorde jag igår iform av rullskidor och det kändes bra. Dessutom var det extra roligt för ischiassmärtan var inte alls lika jobbig som förra gången jag åkte rullskidor så kanske håller det på att lätta.  Idag är tanken att cykla lite mtb, det var ett tag sen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande