Debut i triathlon


 Det har varit några riktigt fina dagar! Idag paddlade vi från kyrkbybadet ner mot Torön och tillbaka. Det blev lunch på Torön och lite eget fika på vägen dit och vägen hem. Väldigt mysig tur men den tog säkert ca 6 timmar och efter gårdagens triathlon var det riktigt jobbigt sista biten, när det dessutom blåste upp och blev rejält med motvind :p




En heldag i solen innebär ju även att både jag och Kim är vääldigt brända just nu, men det är sånt man får ta :p



 I fredags blev det också en tur. Från Sanna badstrand ner mot Torön och tillbaka, men den tog väl bara ca 2 timmar :)
 Igår var vi iväg på triathlon i Sundsvall. Det var debut för mig och Kim körde sin andra. Han körde dock sin första för ca 3 år sedan så nästan så man kan säga att det var debut för honom igen :p
Det var otroligt varmt och vi hade laddat ordentligt med sportdryck och vatten men jag mådde ändå riktigt ruskigt en stund efter målgång. Att köra ett triathlon i ca 30 graders värme tar på.
Både jag och Kim deltog i motionsklassen i olympisk distans och båda gjorde bra lopp.
Jag är inte helt vän med vatten och min kropp är inte tillräckligt tränad för crawl så det blev nästan bara bröstsim de 1500metrarna i vattnet och det kändes som att jag aldrig blev klar.. Jag kan ju egentligen crawl men det gick bara inte igår, fick både panik och blev trött i axlarna..
Sen var det upp på land, springa till T1 och försöka ta av sig våtdräkten på vägen dit och så på med cykelskor, hjälm och iväg med cykeln för 4mil cykling. Bytet gick utan problem och cyklingen gick helt ok. Mycket ner på väg bortåt och såklart lika mycket uppför på vägen tillbaks igen :p Min nacke gav mig huvudvärk, var ordentligt spänd efter bröstsimmet och är inte helt van med tempo- sittställningen, jag försökte sitta så mycket jag kunde i tempo-ställning men nacken gav mig som sagt huvudvärk...
Sen var det in i T2 och av med cykelgrejor och på med löparskor. Äntligen tänkte jag! Det här kan jag! Den ena foten framför den andra och så in i mål. Det gick helt ok men hållet kom och sinkade mig rejält! Men allt som allt är jag nöjd med loppet, jag har så att säga en rejäl utmaning fram till Laponia nästa år och det är så skoj med den motivationen! :D


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande