Stafettvasan!

 Ännu en vecka till ända och den har varit riktigt bra! I måndags cyklade jag in till Järvsö, körde skästrabergsleden, cyklade uppför Järvsöbacken och nerför igen mot downhillparken och sedan hem igen. Ca 3mil blev det och riktigt bra träning.

 Sen i tisdags sprang jag järvmilen med Kim och Mårten, kändes riktigt bra i kroppen! Sprang hela trappstigen, men det gick långsamt dock :p men den brukar jag annars få gå uppför. Framsteg ger verkligen motivation! Jobbet har också gått bra, mycket att göra men det går bra :) Fina morgnar hemma iallafall trots att det blir långa dagar med pendlingen fram och tillbaka till Hudik.

I torsdags sprang jag och Kim en väldigt lugn runda här hemmakring, mysig kväll!
I fredags åkte jag, Christer och Kim till Transtrand för att sedan springa Vasastafetten på lördagen, igår alltså.
På fredagskvällen åt vi god pizza och somnade gott. På lördagsmorgon var det kl 04.20 cirka, dags för mig och Kim att skjutsa Mårten till Vasaloppsstarten i berga by för klockan 05.00 gick starten för Ultravasan 90km!
Herregud vilken bragd att genomföra det loppet, och i den stilen han gjorde det dessutom! Jämnt och fint genom hela loppet, ca 5:16 i snittempo och kom i mål på ca 8 timmar. Bra jobbat säger vi bara! Vi firade Mårten idag med bullar och tårta i Storhaga.
 Men hur gick Vasastafetten då? Jo den gick riktigt bra!
Eftersom det fattades 2 löpare fick jag och Christer ta 2 sträckor vardera eftersom vi trodde vi var dom bästa löparna i gruppen. Jag sprang sträcka 1 och 2, från berga by till mångsbodarna, Christer sprang 3 och 4, jag tror båda var på ca 23km. Christer var dock snabbare än mig, men jag var ändå riktigt nöjd med min prestation, snittade 5.21 tror jag. Kim sprang sedan 15km på sträcka nr 5, sedan sprang Andreas sträcka 6, Elin 7, Henrik 8, Filip 9 och Jakub sträcka 10 och han överraskade oss övriga glatt med att göra en enorm prestation! Han värmde upp från starten på sträcka 9 och sprang ca 5km till 10, där han startade sin tävlingssträcka och därifrån snittade ca 3:58 i 9km. Riktigt bra!
Så väl i mål kom vi på plats 29 av 291 startande och det är vi riktigt nöjda med!














Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande