Balans

Till frukost idag blev det 2dl havregryn med russin och mjölk. Sen borde jag egentligen ha ätit någonting innan jag stack iväg och sprang men det gick ändå, nu håller jag på med lunch (ris och kycklinggryta) innan jag ska dra iväg på jobb. Idag blev det en fin och faktiskt skön springtur på 15km, det tog mig 1 timme och 45 min. Vädret var skönt och det var så fint i skogen med alla löv i granna färger. Jag sprang på skidstadion och varierade mellan sträckorna där skidspåren går på vintern och stigarna där mtb-banorna går, tycker faktiskt att det är absolut roligast när jag springer stig, då händer det hela tiden någonting och man får skutta och hoppa lite mellan stenar och så, måste ju vara bra för smidighet, snabbhet och koordinationen det tycker jag.

Jag tänkte skriva lite om det här med kosten, jag har upptäckt att det är ganska svårt att täcka mitt behov av protein och kolhydrater om jag äter godis och bakverk, det är faktiskt svårt nog att täcka behovet ändå. Jag behöver en rejäl frukost, lunch och middag och så behöver jag två till tre mellanmål med bra innehåll. Kvarg med banan och kiwi är gott och enkelt, dessutom kan man hjälpa immunförsvaret med en boost av c vitamin så det är bra. Mackor är ju annars enkelt men min mage säger emot när jag äter vetemjöl, eller för mycket vetemjöl, lite kan jag äta men sen får jag ont, inte så farligt ont men tillräckligt för att jag ska hålla mig ifrån vetemjöl så mycket jag kan och vill.
Frukt är ju verkligen toppen som mellanmål.
Efter träning brukar jag ta en banan och dricka mjölk och sen en stund senare brukar jag äta  lunch eller middag. Men det är faktiskt svårt att få ihop kost och träning med allt annat och få en bra balans. Men man får testa sig fram och se vad som funkar.

Snart, snart ska jag ta mig tid och skriva om min och Kims semester men här kommer lite bilder från den iallafall så håll till godo och ha det suveränt bra!







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande