Träning

Jag har så ofta problem med motivationen till att träna så jag har nu satt mig ner och kikat igenom min träningsdagbok och planerat träningsupplägget framigenom. Frågor jag ställer mig är;
varför vill jag träna?
vad vill jag få ut av träningen?
hur ska jag göra för att jag ska vilja fortsätta träna?
varför är träningen så viktig?

Bildresultat för löpning


Jag vill träna för att må bra, känna mig frisk, stark och glad. Så jag ska inte pressa mig till mål för det gör att jag enbart känner att träningen är ett måste och då mår jag inte bra av den. Visst är det alltid bra för kroppen att röra på sig men vissa pass är helt enkelt inte för mig, inte just då.



Jag vill gärna någon gång få in en placering på ett lopp, ev. Harsa ski marathon, men vägen dit är lång. Dock har jag definitivt det som behövs för att nå dit. Jag har en rejäl kropp som svarar bra på träning och jag verkligen älskar längdskidåkning. Men , det jag vill få ut av träningen i första hand är att jag ska känna mig frisk och glad.

För att jag ska vilja fortsätta träna så behöver träningen vara rolig, jag ska vilja utsätta kroppen för den press som träningen innebär och det gör jag genom att göra träningen rolig. Jag tycker korta, intensiva pass är roligast.





Träningen är viktig för mig för då känner mig hemma eller hur man ska säga. Det är när jag får använda kroppen jag känner att jag mår bra. "Det är det här jag ska göra", så känns det och det är en underbar känsla.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande