Anmälan till Vansbrosimningen och Lidingöloppet

Godmorgon!

Sitter på tåget mot Gävle för en dags föreläsningar, ute är det mörkt och jag är trött för jag har inte sovit mer än fem timmar inatt. Det var -1 grader ute men som tur var behövde jag inte skrapa rutor på bilen.

Inatt kl 00.04 anmälde jag mig till vansbrosimningen, jag har nämligen bestämt mig för att göra en svensk klassiker. Senare idag ska jag anmäla mig till Lidingöloppet, dom öppnar anmälningen 09.00.
Det som ingår i en svensk klassiker är :

  • ett av skidloppen: Engelbrektsloppet , 60 km, alternativt Vasaloppet/Öppet Spår, 90 km
  • 3 mars 2015 ska jag köra halvvasan på skidor men Vasaloppet ska jag köra 2016, så jag får alla tävlingar på en period av 10 månader. Det är lite tråkigt kanske att jag inte ska köra Vasaloppet 2015 men när jag anmälde mig visste jag inte riktigt hur mycket jag skulle hinna träna och hur framtiden såg ut, nu vet jag lite bättre iallafall. 




    I måndags var jag i Gävle men det blev iallafall promenad med hundarna och promenad till och från skolan.
    I tisdags, igår alltså, var jag ledig och det innebar löpning med Elvis, promenad med Ealli, en cykeltur till Kolsvedja och sen på stigarna där uppe och gräsklippning hemma på gården.
    Idag blir det förhoppningsvis en springtur när jag kommer hem, får se vad jag hittar på men åtminstone så blir det promenad till och från skolan, det är väl ca 40 min sammanlagt.

    Ni får ha en härligt aktiv vecka! Ha det bra! :)

    Kommentarer

    Populära inlägg i den här bloggen

    Offsesason

    Nya mål

    Påskfirande