Mat som är bra för magen

Hej!

Jag har haft problem med magen nu ett tag, vet inte riktigt vad det är, har bara sjukt ont.
Men det blir bättre om jag vilar men sen är det tillbaka direkt igen. Jag har inte pluggat något alls idag för jag skulle prova ta det lugnt och ta hand om mig, men när jag skulle ut och springa var jag tvungen att gå hem igen efter 2km för magen bara skrek.
Så nu har jag köpt hem grönt te med kanel och ingefära, a-fil, både vanlig och laktosfri samt soppor. Ska försöka vara snäll mot magen nu ett tag och sen successivt försöka se vad jag får ont av.




Jag ska inte äta frukt, bröd eller någon mat med mkt fibrer i nu så får vi se hur det går. Hoppas jag får tillbaka min snälla, goa mage igen.

Mat som är bra för magen



Havregrynsgröt


Havremjölk är bra, havredricka..

Varm och även mosad mat mår magen bra av



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande