Bålträning

Hej!

Tänkte slå ett slag för det här med bålträning, det är verkligen superviktigt att se till att man har en stark bål så man slipper problem med ryggen.
Jag tycker det är aptråkigt att träna hemma eller på gym, helst vill jag vara ute och springa eller åka skider men jag försöker ändå träna bålen. Anledningen till att jag började var att jag fick ont i ryggen när jag cyklade och förstod att jag behövde göra övningar som tränade upp den. När man cyklar sitter man ganska still i en ställning där man inte håller ryggen rak och där den hela tiden böjs framåt. Man behöver då träna ex. rygglyft osv. så man liksom låter ryggen komma åt andra hållet lite..

Jag brukar köra dessa övningar:

 Fast jag håller upp ett ben i fem sekunder och alternerar så mellan benen.



Plankan i 60 sekunder x 2


Sidoplankan i 30 sekunder x 4

 Magträning med denna, 10 x 2 gånger, sjukt jobbig men fan vad den ger resultat!

Rygglyft 10 x 2
Jag brukar även köra lite träning med pilatesbollen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande