Gröntjärnstrampet

Hej på er!

Idag har jag kört Gröntjärnstrampet, 5,5 mil och mest grusväg. Lite trist att det var så lite stigar och så mycket väg och lite trist att det var så mulet och regnigt. Men! Det spöregnade inte och det var iaf lite åkning på stig förbi Gröntjärn. Jag kör ju mtb för att jag tycker det är roligast att köra på stigar , hade jag velat åka på vägar hade jag köpt mig en racercykel. Men det var riktigt roligt att Ljusdals cykelklubb arrangerade detta! Ca 29st ställde upp och deltog och det var bra.
Jag åkte mina 5,5 mil på 2 timmar och 50 minuter, vilket ger en medelhastighet på 19,43 km/h tror jag om jag räknade rätt. Helt okej tycker jag.

Nästa lopp blir på skidor och det sker 4 januari då det är dags för Kläpparännet på 4 mil, sen blir det Harsa ski marathon på 4,3 mil 24 januari, sen Halvvasan på 4,5 mil 3 mars och sen blir det ett antal fler lopp.

Igår hämtade vi tre lass hö så den här helgen har verkligen varit i motionens tema.

Imorgon har jag seminarium på Cellen i Gävle så ska väl repetera lite och gå igenom mina anteckningar lite ikväll. Ska även en sväng till en kompis på lite filmhäng, helt perfekt avslut på en bra helg !



Efter loppet

Innan loppet

Fy fan vilken toppencykel jag köpt!





Har även hunnit med att baka bröd i helgen 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Offsesason

Nya mål

Påskfirande